Ramowy rozkład dnia w przedszkolu
Schodzenie się dzieci. Zajęcia opiekuńcze. Zabawy dowolne służące realizacji zainteresowań i pomysłów dzieci. Praca indywidualna, rozmowy zgodne z zainteresowaniami dzieci. Zabawy integrujące grupę.
Porządkowanie sali. Poranne ćwiczenia gimnastyczne. Przygotowanie do śniadania – czynności samoobsługowe w łazience.
Śniadanie. Przyswajanie wiedzy o konieczności spożywania pokarmów niezbędnych dla zdrowia. Nauka estetycznego i kulturalnego spożywania posiłku. Realizacja założeń programowych z zakresu kształtowania nawyków higienicznych i kulturalnych oraz dbałość o zdrowie – mycie zębów, twarzy i rąk
Realizacja zadań edukacyjnych poprzez zajęcia z całą grupą w oparciu o podstawę programową i tygodniowy rozkład zajęć. Zabawy ruchowe i twórcze zgodnie z tematyką programową.
Czynności samoobsługowe przed wyjściem (nauka ubierania się, wiązania butów, zapinanie guzików, suwaków).
Zabawy dowolne na przedszkolnym placu zabaw, zajęcia ruchowe: terenowe, badawcze, tropiące. Spacery, wycieczki – poznawanie najbliższego otoczenia społecznego i przyrodniczego.
Przygotowanie do obiadu. Czynności kulturalno-higieniczne w WC i łazience. Słuchanie bajek czytanych przez nauczyciela.
Obiad – drugie danie. Prawidłowe posługiwanie się widelcem. Kultura zachowania się przy stole.
Poobiedni odpoczynek. Słuchanie bajek i muzyki, wyciszenie.
Zupa i podwieczorek. Prawidłowe posługiwanie się łyżką. Kultura spożywania posiłków.
Zabawy ruchowe, ze śpiewem. Praca indywidualna. Pobyt na świeżym powietrzu. Zabawy kierowane (gry i zabawy edukacyjne) oraz inspirowane przez dzieci. Porządkowanie sali. Rozchodzenie się dzieci.